Kladete si někdy tuto otázku? Já poslední dobou poměrně často.
Respektuji, že naši klienti vybírají dle ceny, že cena je často hlavním kritériem pro výběr zimní dovolené. Na tom mi nepřijde nic divného.
Ale co mě dnes a denně překvapuje, že lidé vybírají nikoliv dle ceny, kvality, služeb, polohy, …ale dle SLEVY. Sleva je to co lidé hledají, to co je přesvědčí, že právě tato služba je pro ně ta pravá.
Dnes a denně řešíme dotazy typu a “a jakou mi dáte slevu, když si to objednám u vás?”. Odpovídáme stále stejně – “žádnou, zkuste si naše ceny porovnat s konkurencí”. Mám moc rád klienty, kteří to udělají a přiznají se k tomu. Někdy se k nám vrátí, někdy ne. Někdy jenom pošlou informaci, že si to sehnali jinde, jinak, levněji. Jsem moc rád, že uvažují, přemýšlí. A věřím, že se k nám vrátí, alespoň naši nabídku i příští rok porovnají.
Spousta lidí čeká na slevu last moment. Jasně, to je ideální sleva. Právě včera jsme dostali nabídku od velké cestovky: “v příloze Vám zasíláme aktuální nabídku zimních LAST MINUTE zájezdů do Livigna v termínu od 29. 11. do 6. 12. 2014 a cenách od báječných 6.190 Kč/ os. na týden včetně skipasu”.
Jistě skvělá cena, jistě lákavá nabídka. Spousta lidí ji využije. Proč také ne, když je to SLEVA, že? Protože důvod je jediný, naše běžná, nezlevněná cena v tomto termínu začíná na 185 eur, tedy na 5180 Kč. Výhodnost tu tedy není. Je tu jenom ta sleva.
Chceme také prodávat. Budete Vy, náš klient, radši za SLEVU či máte raději kvalitní službu za rozumnou cenu? Máme zdražit a pak Vám dát slevu?
Jsme tedy všichni jenom tupé ovce? SNAD NE.